Update

Emelie, hur kommer jag in på din blogg? :)


Inte skrivit på länge. Dels pågrund av brist på ork, och dels för att min dator gått sönder (eller laddaren till datorn, rättare sagt) och jag hatar att sitta vid Stoffes dator för tangentbordet är helt konstigt... Men nu sitter jag här iallafall.

Fan alla är ju med barn. (Vad fan, hon skriver inte på hur länge som helst, och direkt så börjar hon gnälla....  ;)) Precis alla är på tjocken. Alla utom jag. Okej, kanske överdriver jag. Inte alla. Ca 90 procent av hela bekantskapskretsen bara. Fy vad jag hatar er. Jag gillar er och är glad för er skull, men jag hatar er. Jag tänker inte censurera det, för så är sanningen och sanningen ska sätta en fri, sägs det. Iallafall så känns det lite bättre att få vara ärlig. Lite pågrund av detta är också ett skäl till varför jag varit borta från både bloggen, facebook och IRL... Jag orkar inte med det helt enkelt. Det är svårt att veta att man själv inte kan få barn. Det är tungt.

En glad nyhet är dock att jag ska bli gudmor. :) Isabelle och Patrick fick sin lilla pöjk i helgen och dom bad mig bli gudmor. Blev jag över-lycklig eller vad?! När dom först fick Lowa så ville dom att jag skulle bli gudmor till henne, men jag tackade nej för jag trodde att dom bara erbjöd sig det för att dom tyckte synd om mig. Typ, låt den stackars barnlöse fan få bli gudmor... Men det släppte jag denna gången efter att ha pratat med I och P, dom lovade dyrt och heligt att det inte var pågrund av ömkan utan för att dom visste hur mycket jag avgudade Lowa och visste att jag skulle göra detsamma med den lille nykomlingen.

En annan rolig nyhet är att en gammal vän till mig fått veta att hon väntar barn, hon gjorde några aborter i tonåren och var rädd att det skulle påverka nu när dom försökte bli med barn, men nu väntar dom sitt första lilla knyte, åhh börjar nästan gråta... Är glad för er skull. :) <3

Ja ni tyckte väl att jag är totalt emotionellt efterbliven, det är jag väl medveten om. Jag är både super glad och lycklig över andras graviditeter, men samtidigt så blir jag ledsen och deppig. Ja det är konstigt. Fast nä, egentligen inte. Jag har ju förklarat att det är som med allt annat i livet, exempelvis om en vän vinner miljoner på bingo. Du är glad för vännen men nog fan är man avundsjuk. Något som stör mig så jävla förbannat är att folk tror att jag blir sur om dom berättar att de är med barn. Ni är ju störda i huvudet på riktigt. (Riktat till er som uttalar sig om mig som inte känner mig!!) Och jag har redan sagt tusen gånger att jag inte missunnar någon sina barn, så sluta snacka skit.

Fan blev ett gnälligt inlägg ändå ju. Får bli ett gladare inlägg nästa gång, vilket förhoppningsvis inte tar lika lång tid. ;)

Natti natti

Kommentarer
Postat av: emeliehjaertajonas

Så fin lägenhet :D Väldigt mysig :) Om du menar mig så skicka till min mail så skickar jag tillbaka lösen. Hittade inte din mail bland kommentarerna, för lat för att gå igenom alla månader tyvärr.....



Jag känner igen dina tankar om att "alla" är gravida... Speciellt att de inte vill berätta för er för att de är rädda att man ska bli sur då man försöker :/ Men hallå? Man kan väl bli glad för andra ändå? Vad roligt att du ska bli gudmor! Vilken ära :D



Så bra att du tackade ja till sorggruppen, den verkar ha varit bra för dig :)



Massa kramar <3

2011-03-11 @ 11:01:03
URL: http://emeliehjaertajonas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0