Barnvakt

Har sovit hos mamma ett tag, så har inte haft tid att skriva.

Hade en skit mysig dröm imorse... Drömde att vi hade en ultraljudsmaskin hemma, och stoffe tittade på den, och sa "Du är gravid älskling!"  VA! Skrek jag sen tittade jag på skärmen och där var ett litet foster. Stoffe sa att jag nog var i v12 haha. :) Så träffade jag mamma och berättade att vi äntligen var gravida och hon blev glad och började gråta... haha... Sen vaknade jag. :( Var så besviken när jag vaknade och kom på att det bara varit en dröm, att jag började gråta. Skit jobbigt.

Mina syskonbarn kommer ikväll och ska sova här. Två flickor och en pojke. Felicia ska fylla 11 i december, Matilda är 10 och Emil är 9 (tror jag.) Dom har tjatat länge och det var ett tag sen dom sov hos oss. Och dom har inte sovit i vår nya lägenhet. Ska se barnfilm och äta godis, sen imorgon ska vi ta dom till aquakul i malmö. Blir nog mysigt. Älskar mina syskonbarn, jag har passat dom, bytat blöjor, torkat spyor och fått kiss på mig m.m... haha! När Felicia föddes var jag bara 10 år, så jag har sett dom växa upp. När dom kramar mig och pussar på mig eller sitter i mitt knä, så blir jag så varm i hjärtat av kärlek. :) Naww.

Vi var på ikea igår och köpte ett soffbord, jätte fint är det. Köpte lite doftljus och en massa annat smått. Köpte tre fina lyktor på biltema också! Stoffe skulle köpa en lamdasond till bilen, så hittade jag dom... Man fick tre stycken för 159 :- det är ju billigt. :) Letade efter lyktor när vi var på ikea, men där tog dom 2-300 kr st. Och då hade jag redan sett dom på biltema, så vi fick köra tillbaka och köpa dom. Lite snål får man vara. :D

Det blev ju inget ullared eftersom att vi fick så många oväntade och dyra räkningar. Fick en dyr elräkning från förra lägenheten, el räkning från denna lägenheten, fick köpa lamdasond till bilen, 300 kr till gynekologen, (ska dit den 28). Av någon anledning så hade inte djur försäkringarna dragits förra månaden, så dom drog dubbelt denna. Så blev 600 kr, och ja en massa annat små skit som kostade en massa. Det känns inte speciellt lönt heller att åka så jävla långt för att handla för typ 2000 kr. 2000 kr är mkt pengar, men ska man åka så långt så ska man ha nån tusenlapp till tycker jag. Då sparar jag hellre så man kan handla ordentligt. :) Får bli en annan gång.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0