Ja ja ja, vi säger väl så.

Stoffe är på jobb och jag och hundarna sitter i soffan och myser. Igår var Sara och Rickard här, vi såg "kickass", men den var inte så bra, tyckte jag... Stoffe tyckte den var skit bra dock. Sara tyckte typ ingenting och Rickard låg och sov i soffan. Haha! Vaknade med bankande huvudvärk idag. :( Det får jag alltid när jag sovit för länge! Himla jobbigt... Sov ju jätte dåligt igår natt, så jag tog igen den sömnen i natt och vaknade jätte sent... Inte bra. Dessutom drömde jag att jag var tvungen att rädda en väldigt gammal klasskamrat från att ta livet av sig... Helt sinnessjukt... Jag minns dock inte om jag lyckades rädda honom.

Jaha, nya tag då. Ska ringa gyn den 20e, för då är hon tillbaka på kliniken. Ska tjata mig till att få pergotime tillsammans med ovitrelle! Förstår inte varför hon inte gav mig det från början istället... För pergotime ger mig fina och stora äggblåsor, men den där lilla hormonknuffen för att få dom att släppa, finns inte. Och det är ju det ovitrelle är till för, att få dom äggblåsorna som är i rätt storlek, till att släppa. Så vad fan har jag då gått på pergotime i ett helt år för utan ovitrelle!? IRRITERANDE!

Får så ont i magen när jag läser om mina vänners graviditeter. Blir ledsen... Jag är glad för deras skull, såklart. Men jag blir ledsen för att vi inte kan. För att vi får kämpa, och inte dom. För att dom (vissa) tar det för givet att det är hur lätt som helst att få barn. "Bara att skaffa!" Skaffa.... Fy satan vad jag hatar det ordet...
Nåja, inget mer gnäll. Dom senaste dagarna har varit extremt jobbiga, så jag hoppas att det blir bättre snart...


Minns du låten pappa? Vi sjöng alltid denna för mamma. Nu är mamma ledsen hela tiden för att du är borta, såklart. Och jag önskar att jag kunde ta bort hennes smärta, och min egen... Vi saknar dig så himla mycket, det har fortfarande inte riktigt sjunkit in att du är borta... Jag älskar dig in i evigheten! Sjunger du med mig nu?

mamma är du ledsen varför ler du ej
vill du jag ska måla någonting åt dig
många vackra färger har jag ännu kvar
gråt ej lilla mamma allt ska bli så bra

jag ska måla hela världen lilla mamma

full av solsken varje dag
att det regnar och är grått det gör detsamma
du ska solsken i ditt fönster ändå ha

alla blommorna du gärna ville köpa

lilla mamma jag ska måla dem till dig
jag ska måla hela världen lilla mamma
och allt ska bli så ljust och glatt för dig

önska lilla mamma, önska vad du vill

färgerna är många och de räcker till
himlens alla stjärnor
sagans alla slott
allting kan jag måla mamma önska blott

jag ska måla hela världen lilla mamma

full av solsken varje dag
att det regnar och är grått det gör detsamma
du ska solsken i ditt fönster ändå ha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0