Förhållanden!!!

Måste bara skriva en sak jag gått och gnagat på! Varför tror alla att man inte kan ha ett liv bara för att man har ett förhållande? Så fort vi gifte oss sa alla "men ska ni inte leva livet först och 'knulla runt eller nåt" HAHA! Är det vad ni tror att leva livet är? Att knulla runt? Och många sa till Christoffer "men gifter du dig så kommer vi aldrig se dig igen". EHH!? Varför tror alla att friheten berövas när man har partner? Bara för att han satt en ring på mitt finger så äger jag väl inte Stoffe? Och han äger definitivt inte mig. Visst ska man ta hänsyn till varandras åsikter, men man ska aldrig bestämma över varandra! Vill Stoffe gå ut en kväll med sina vänner så säger jag "gör du det älskling, ha så roligt" så hittar jag på något annat, eller om vi båda vill, så följer jag med. Och om jag säger samma sak till Stoffe att jag ska ut, så säger han "gör du det älskling, skulle det vara nåt så ring bara". DET är kärlek, DET är respekt, DET är hänsyn! Inte att säga "nej men ohhhr måste du ut ikväll nu du kan väl vara hemma med mig" och bla bla bla. Man ska göra saker tsm, naturligtvis, men man ska inte förstöra den andres fritid bara för att man är tillsammans!? 

En killkompis till mig sa till mig när jag berättade att jag och stoffe skulle gifta oss "men va!? Seriöst!? Du kommer aldrig kunna ha sex med någon annan, du kommer aldrig vara med nån annan, nånsin!" Och han såg vettskrämd ut. Varför? Varför skulle jag vilja ha sex med någon annan? Varför skulle tanken på att ha sex med mitt livs kärlek i resten av mitt liv, få mig att flippa ut? Då borde man INTE gifta sig.  Att vara tillsammans är att vara fria, att leva livet som man önskar, tillsammans. Man är TVÅ människor i ett förhållande. Två helt olika människor, med olika intressen och värderingar! Olika hobbys och saker som gör dem glada. Vem har rätt att bestämma över någon annan? Att KOMMA ÖVERENS om att inte vara otrogna osv, det är en helt annan sak. Det är grunden ni sätter i er relation, så att tilliten och kärleken kan byggas på bra mark.

Att ta ifrån sin partner sina glädjeämnen bara för att det inte passar en själv, är oerhört egoistiskt. Och jag förstår inte hur man tror att förhållandet ska kunna vara lyckligt då! Att till exempel tvinga sin partner att stanna hemma bara för att man är rädd för att han/hon ska vara otrogen är hemskt. Då ska man inte vara tsm. En partner ska vara trogen för att han/hon VILL vara trogen, inte för att denne bara inte fått chansen att pippa någon. Eller hur? Vem vill ha en fågel i bur? Ni vill väl ha nån som är er trogna för att dom älskar er, för att dom inte vill såra er, för att dom vill behålla er tillit. Eller? Inte att dom ska vara trogna för att ni stoppar dem. Låt er partner gå ut med sina vänner en kväll utan er, gå ni ut och hitta på något på vars ett håll, tappa inte bort er själva. Jag är fortfarande Malin i detta förhållandet. Inte bara Christoffers fru. Han är inte bara min make. Han är fortfarande Christoffer. Det är så det ska vara. Man ska låta sin partner blomma ut, annars växer man ifrån varandra istället.

Att vara i ett förhållande är att vara fri, för mig. Jag är fri att få vara med mina vänner, att få gå ut och festa. Att få jobba med vad jag vill med mera. Samma är det för Christoffer. Ingen av oss är frihetsberövade här. Så alla ni som slutade umgås med era vänner när de fick partners, fy fan för er. Och alla ni som berövar er partner sin gläjde, fy fan för er med.

Marie,Sara,Stoffe            Jag,Marie,Sara,Jimmy.    Jag och Älskling.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0