Jag saknar dig mindre och mindre...

Jag trodde det skulle göra mer ont, men det känns... känns bara "jaha". För jag visste ju. Jag visste ju hela tiden innerst inne hur det var. Jag blir arg för att jag varit så korkad och naiv. Arg för att jag inte såg förbi dom rosa molnen.
Jag har ett minne av att du sa till mig att du brydde dig om mig. Jag var "allt". News flash; man gör inte så mot sitt "allt." Man kämpar för sitt allt. Man sparkar inte och spottar på det sen tar för givet att det ska stanna kvar. Jag blev så dum av dig.

Nu sitter Petra och Stoffis och ser idol. Jag gnagar hellre av mig mina händer än ser det skitet. Ska snart ut på en promenad med finaste Niklas. <3
Tog en lång jogging runda innan, med musik i hörlurarna och kylig luft mot min hud. Kände mig fri. Inte sorgsen. Bara... likgiltig. Jag tänker inte slösa en tår på dig. Inte en enda.

Blåser på hjärtat och plåstrar om, låser in det och slänger iväg nyckeln.

Hit ska ingen in igen.

Jag går i vinterskor på hösten
Alltid förberedd för storm
Jag kan tänka tills det knappt finns nåt kvar
Jag har känslor utan uppehåll

Jag har förlorat en tävling
Men vunnit ett val
Har bestämt att stå helt utanför
Det där som jag blir ledsen av

Jag saknar dig mindre och mindre
Det kommer annat emellan
och det är bra
Jag saknar dig mindre och mindre
Jag har glömt det en vacker dag

När jag träffar gamla vänner
har jag ingenting och säga dom
Dom ställer för många frågor
Och jag, jag bidrar inte med nån

Och jag kan ångra det lilla jag säger
Eller dra ett allvarligt skämt
Jag tycker mig höra vad dom tänker
”Är hon så där jämt?”

Jag saknar dig mindre och mindre
Det kommer annat emellan
och det är bra
Jag saknar dig mindre och mindre
Jag har glömt dej en vacker dag

Jag kan sitta själv i parken
Tills solen ändrat färg in i mitt hår
Jag kan offra allt jag har för ingenting
När jag sträcker mig så långt det går

Men jag behöver dig
Kom hit och rör om
Jag behöver nåt och skriva om

Jag saknar dig mindre och mindre
Det kommer annat emellan
och det är bra
Jag saknar dig mindre och mindre
Jag har glömt dej en vacker dag

Jag saknar dig mindre och mindre
Det kommer annat emellan
och det är bra
Jag saknar dig mindre och mindre
Jag har glömt dej en vacker dag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0