Fan då

Jävla google!!! Jag kunde ju inte låta bli. Nej jag är totalt dum i huvudet. Nu sitter jag här och har ont i magen av stress och oro, för att jag är totalt störd i huvudet! Naturligtvis kunde jag inte motstå min nyfikenhet att googla på RMC-erfarenheter. Visserligen är där lika många positiva som negativa, men det är ju dom negativa som printar sig in i ens minne... Usch. Jag vill inte dit. Jag är, helt seriöst, inte långt ifrån att avboka vår tid. En tid vi väntat i snart 3 år på att få. Jävla skit, fan vad jag hatar mig själv. Jävla google!!! Människor som jag borde inte få ha tillgång till internet.

Morfar ringde innan, men han lät förvirrad. Jag ringde upp och sa "hej morfar, det är Malin. Har du ringt hit? (Inget svar) Morfar?"  "Ja" svarar han. "hej hej". "Hej, varför ringde du då, var det något du ville?" "hej hej, hallå?" svarar han igen, och vår telefonjävel brusar som fan, går inte att höra nånting. Jag fortsätter kalla på honom men hör bara honom i bakgrunden. Ringde hem till mamma men hon var inte hemma, tror hon jobbar. Nåja, jag får se om morfar ringer igen. Vet inte om jag berättat för er att han och mormor är sjuka? Morfar blev sjuk några dagar innan jul, spydde blod och mådde allmänt skit. Åkte in till malmö där han fick veta att han hade dubbelsidig lunginflamation. Det värsta är att 3-4 timmar innan dom åkte till Malmö så var dom på vårdcentralen i stan, och där hittade dom bara en urinvägsinfektion, så dom skickade hem honom igen. Idioter!! Två dagar senare halkar mormor på isen när hon är ute med hunden, och krossar knäet och bryter foten. Vilken bra start på det nya året, eller hur?

På torsdag ska hon iallafall få komma hem. Först ville dom att hon skulle stanna på ett kort tidsboende, men det ville hon inte och inte morfar heller. Dom klarar sig inte utan varann och var helt olyckliga. Mamma och min moster fick fixa ett möte med sjukhuset så dom kunde bestämma annat. Nu ser det ut till att bli hemhjälp istället. Något mormor och morfar alltid avskytt tanken på. Men mormor får sitta i rullstol i minst sex månader, så dom har liksom inget val. Men morfar hade lovat mamma att inte lägga sig i hemhjälpen, det var villkoret för att mormor skulle kunna få bo kvar hemma under läkningen, så det gick han ju med på.



Kommentarer
Postat av: emeliehjaertajonas

Det kommer att gå bra! Internet, och google speciellt, är inte bra ibland. Man läser så mycket hemskheter och intalar sig allt möjligt. Men det kommer att bli bra! De kommer att hjälpa er och snart kommer du att se två vackra streck på gravtestet, lite efter det kommer du att sitta i er soffa och känna det lill livet i magen och inte långt efter det sitter du i soffan med ert lill mirakel! Det vet jag med hela min kropp! 2 personer som förtjänar barn mer vet jag inte!!! Ni fixar det här :D:D



Stackars din mormor och morfar :( Har de hemtjänst? Tänkte mest eftersom din morfar verkar lite förvirrad utan mormor... Det kan vara skönt att veta att det finns någon som tittar in dit regelbundet. Eller bara ett trygghetslarm! Guld värt!



Massa kramar <3<3

2011-01-11 @ 19:39:57
URL: http://emeliehjaertajonas.blogg.se/
Postat av: emeliehjaertajonas

PS. DU ÄR INTE DUM I HUVUDET!! Du är helt normal :D DS

2011-01-11 @ 19:40:51
URL: http://emeliehjaertajonas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0