Jävla människor!!!

Det är alltid lika frustrerande när någon som själv har barn, säger till någon barnlös, idiotiska saker. Vem sitter bredvid en och gnäller över sin graviditet när ens vän mittemot är ofrivilligt barnlös? Vem är så jävla dum att den sitter och säger saker som "för oss gick det på första försöket!" Vem är så jävla korkad att man säger till sin barnlöse vän saker som "hitta andra saker i livet som kan göra dig glad". Vem är så jävla dum att den försöker skämta bort det med att säga saker som "han kanske skjuter lösa skott, hehehehehehe". Vem säger såna otroligt korkade saker? Jo det ska jag berätta för er. Halva min bekantskapskrets.

Och jag försöker vara förstående. Dom vet inte vad dom ska säga, dom försöker muntra upp mig och Stoffe men vet inte hur. Dom menar inget illa. Alla har rätt att klaga över saker de är missnöjda med. Så långt i min förståelse, kan jag komma. Men jag hatar dom ändå. Jag vill spy på mina tjejkompisar som klagar över sina graviditeter. Beklaga er hos någon som inte har barn istället, eller som inte försöker få barn. Beklaga er inte till någon som inget hellre vill än att vara gravid,och föda ett barn. Som längtar till illamåendet, kräkningarna, diarrén, den stora fina magen, bristningar, smärtsamma bröst och rygg, eventuell foglossning och allt annat besvärligt. För allt det där är en piss i havet, mot att vara barnlös. Allt det där är bara en liten liten liten, LITEN piss i jämförelse.

Beklaga er inte till mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0