Idag är en skit dag.

Fy satan i gatan vad jag är trött på allt idag. :( Fast det är bättre idag än vad det var igår, igår var jag redo för att skjuta mig själv.

Älskling sover och jag sitter här och grubblar. Varför får inte vi barn? Vi som försökt i över två år? Vi som är lyckligt gifta och har ett sunt förhållande? Vi som har ekonomin och psyket för att få barn, varför får inte vi?

Jag är så trött på att höra alla jävla dumma kommentarer från folk som inte fattar nånting.

- "tänk inte på det så löser det sig!"
- "det kommer när ni minst anar det!"
- "ni tänker för mkt"
-"ähh barn är bara jobbiga"
- "vill ni inte resa?"
- "du kan få mina barn, speciellt när dom är griniga!"
med mera... Suck...

Alla mina vänner blir med barn nu också ju, och många har redan fött. Jag är genuint glad för deras skull, naturligtvis är jag det. Men jag kan inte hjälpa annat än att känna avundsjuka. När är det vår tur? Är jag en dålig människa som känner så? Kanske det. Men fan så känns det. :(

Och saknaden av pappa blir värre för varje dag som går.
Så trött på mina syskon är jag också. Örrk.
Gravsättningen skulle vara en lugn och fin stund tillsammans, men istället tog dom med sig alla ungarna och det blev bara en jävla cirkus. Dom skulle hålla urnan, dom skulle hämta vatten, dom skulle slåss om vem som skulle lägga blommorna... En jävla cirkus... Så trött jag blir...

Jag hade gett vad som helst bara för att få höra pappas röst, vad som helst.
Den klingar nu bara i mitt minne, och jag är så rädd att den ska suddas ut med tiden.
Jag älskar dig så himla mycket, du ska ju vara här.
Du ska ju andas, och skratta och kramas, och fan allt! Varför just du?
Ja jag är så egoistisk att jag frågar mig själv det. Varför just MIN pappa? Han som var så kärleksfull, snäll och omtänksam. Han som arbetade hårt och tog hand om sin familj. Han som alltid ställde upp, och som efter 30 års äktenskap, fortfarande inte kunde sova en enda natt ifrån mamma.
Varför just min pappa? Äckliga jävla fittiga cancer!!!


Kommentarer
Postat av: Isabelle

jag tänker på er =) <3

2010-05-01 @ 10:17:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0