För din skull...

Snart tre dagar sen jag pratade med mamma sist... jag saknar henne jätte mkt, men jag ger mig inte denna gången.  Eftersom hon inte står upp för sig själv så får någon annan göra det, och eftersom jag verkar vara den enda som oroar sig för mamma, så får ju jag göra det. Då får hon hata mig för det, hon får hata mig för all framtid. Jag lovade pappa på sjukhuset att jag skulle ta hand om mamma, vad som än hände. Jag bryter inte det löftet. Hon får hata mig så mycket hon vill.... för min åsikt är formad av kärlek...


Är jätte förkyld, feber och ont i halsen, totalt igen täppt i näsan. :( Alvedon och panodil funkar inte... dom brukar inte fungera för mig, kanske är resistent eller något... men får ju inte ta den andra medicinen tsm med mina tabletter. Men jag gör det fan snart ändå...

Måste berätta något äckligt sorgligt! Den grå-randiga kattungen som vi kallade Ceasar, han dog igår. Han började bli hängig i förgår, så jag försökte tvinga honom att dricka lite vatten, men han ville bara sova i min famn. Jag ringde till veterinären som sa att vi skulle avvakta och se. Jag hade lite antibiotika som missy (kattmamman) fick förra året när hon hade problem med magen. Gav honom bara en fjärdedel, vågade inte ge honom mer. Han blev piggare ett tag, och han åt, drack och lekte med Bob (brorsan). På morgonen när jag skulle ge Ceasar mer medicin, så låg han på golvet helt utsträckt med munnen öppen. Jag började direkt gråta och ropa på Stoffe, jag visste direkt att han var död, jag visste bara det. :( Stoffe kom in och kollade, och sen kramades vi. :( Stoffe la honom i en sko kartong och begravde honom. Skit hemskt. :( Stackars lille misse. Börjar nästan gråta bara jag tänker på det. Bob började bli hängig igår, så jag gav honom direkt medicin, och jag gav honom en halv tablett. Var rädd att det skulle vara för mkt, men jag vågade inte vänta som med Ceasar. Och idag är Bob precis som vanligt. Men jag tänker fortsätta ge honom medicin i ett par dagar. För säkerhetsskull.
Han är så mysig, han älskar att ligga uppe på mina bröst och sova. :) Han ligger där just nu och spinner.
Tycker så synd om honom att hans bror är borta. :(

Jaja, nu ska jag ut med hunden. Älskar att ta långa promenader med Lufsen när det regnar. Älskar att känna regndropparna smälla mot huden. Ja jag är konstig...

Hejsvej...

Kommentarer
Postat av: emeliehjaertajonas

Nej stackars misar!! :( Beklagar sorgen :(



Oj ja! Inte klokt så fort dte går :O Jodå, jag mår bra. Känner verkligen att jag älskar Elias nu och så :) Tack för omtanken :) Kramar

2010-08-24 @ 11:13:04
URL: http://emeliehjaertajonas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0